Повернутися до звичайного режиму

Про внесення змін до Порядку подання

та розгляду заяв в електронній формі

на участь у конкурсному відборі

до вищих навчальних закладів

На виконання статті 18 Закону України «Про вищу освіту»

НАКАЗУЮ:

1. У пункті 1.2 розділу І та пунктах 2.2 і 2.6 розділу ІІ Порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 12 жовтня 2011 року № 1179, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 року за № 1222/19960, слова «http://ez.osvita-vsim.org.ua» замінити словами «http://ez.osvitavsim.org.ua».

2. Керівникам вищих навчальних закладів України внести зміни, передбачені пунктом 1 цього наказу, до правил прийому до вищого навчального закладу в 2012 році (порядку подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищого навчального закладу) та оприлюднити їх у встановленому порядку.

3. Департаменту вищої освіти (Болюбаш Я. Я.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.

2

4. Департаменту управління справами (Ворошиловський О. В.) у встановленому порядку зробити відмітку в справах архіву.

5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Суліму Є. М.

6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр Д. В. Табачник


Вибір майбутньої професії

/Files/images/article.jpg

Поради випускникам шкіл
1. Краще визначитися з вибором професії заздалегідь, а не перед дверима приймальної комісії. Тим паче, варто дізнатися якомога більше про майбутню професію. Не полінуйтеся та попросіть знайомих чи родичів, які працюють за фахом, про який ви мрієте, розповісти або показати, що саме і як вони роблять. Відвідайте дні відкритих дверей навчальних закладів.

2. При виборі майбутньої професії не орієнтуйтеся лише на її престижність. Юристи, банкіри економісти, фінансисти дійсно залишаються лідерами серед престижних професій, але ринок праці ними вже давно переповнений. Тож, з позиції перспективи, ви можете залишитись з гарним дипломом, але без роботи.

3. Не думайте, що ті люди, які отримали престижну професію, але нині сидять без роботи, просто невдахи, а з вами буде по іншому. З кожним роком роботодавці стають все більш вибагливими і на ринку праці виживе лише той, хто крім звичайного вузівського диплому має ще безліч умінь і знань.

4. Не відвертайтеся від «непрестижних» професій, дотримуючись стереотипу про них, як про «чорну» і низькооплачувану роботу. Представники робітничих професій сьогодні на вагу золота. Відповідно й заробітна плата у гарних фахівців у цій сфері іноді навіть вища, ніж у деяких «престижних» спеціалістів.

5. Продивляйтеся оголошення роботодавців та зверніться за рекомендаціями до спеціалістів центрів зайнятості. Вам допоможуть зрозуміти, чи потрібна на ринку праці професія, яку ви обрали.

6. Якщо ви взагалі не уявляєте, яку професію обрати, зверніться до фахівців центру зайнятості, які допоможуть вам визначитися з вибором, враховуючи ваші потреби і здібності.

7. Візьміть участь у профорієнтаційних заходах, що проводить служба зайнятості для учнівської молоді (ярмарок професій, марафон робітничих професій, ярмарок кар'єри тощо).

Поради батькам

1. Не намагайтесь нав'язати дитині те, чого ви колись хотіли, але не досягли. Пам'ятайте, що у неї є свої власні плани та мрії, з якими потрібно і варто рахуватися. Не варто також змушувати нащадків йти вашим шляхом, навіть якщо у вашій родині усі до сьомого коліна були вчителями чи лікарями.

2. Не тисніть на дитину, якщо вважаєте її вибір майбутньої професії невдалим. Краще допоможіть їй розібратися, чи справді вона розуміє, чим буде займатися в майбутньому. Адже нерідко, обираючи професію, дитина керується стереотипами, прикладами кумирів тощо.

3. Якщо ваша дитина і досі чітко не знає, ким хоче бути, допоможіть їй виявити те, до чого у неї найбільше лежить душа, «гуманітарій» вона чи «технар», творча особистість чи прагматик. Не можете визначити самотужки - скористуйтеся послугами спеціаліста з профорієнтації центру зайнятості.

4. Не бійтеся, якщо вибір вашої дитини припаде на непрестижну, непопулярну чи неінтелігентну професію. Якщо, наприклад, ваш син марить автомобілями, то, можливо, краще дозволити йому здобути фах автослюсаря чи автомеханіка. Адже, коли людина займається улюбленою справою, вона завжди досягає успіху.

5. Пам'ятайте, що обирати майбутню професію потрібно не під час подання документів у вузи і навіть не протягом останнього шкільного року. Починати треба ще з 7-8 класів. Тоді до закінчення школи дитина вже чітко визначиться, ким хоче стати.

Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти

Обери книгу сам!

Поради для учнів
Єдині вимоги до учнів щодо збереження підручників
1. Усі одержані вами підручники слід утримувати в охайному вигляді.
2. Треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнути папером.
3. Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.
4. Не слід класти в книгу ніякі предмети.
5. Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю.
6. На сторінках підручників робити помітки ручкою або олівцем забороняється.
7. Поводься з підручником так, щоб не було соромно передати його твоїм товаришам.
Як працювати з підручником
1. Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2. З'ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3. Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4. Визнач головну думку автора, зроби записи у; формі плану, тез.
5. Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам'яті.
Як працювати з текстом параграфа
1. Уважно прочитай текст параграфа, запитання і
завдання до нього.
2. Знайди в тексті відповіді на поставлені запитання. Виконай усі завдання.
3. Запам'ятай усі терміни й поняття.
4. Склади план своєї розповіді.
5. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як користуватися навчальною, додатковою і довідковою літературою
1. Використовуючи навчальну, довідкову додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2. Подумайте, де найбільша можливість одержати відповіді на запитання, що вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3. Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4. Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5. Залежно від мети використайте такі види читання:
– читання-огляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду — перше ознайомлення .з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
– вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;
– читання з різних видів записів прочитаного.
6. Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйте побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.
Як читати книжку
1. Пам'ятай: читання – одне з найважливіших завдань у самоосвіті, ставитись до нього треба серйозно.
2. Внутрішньо налаштовуйся на читання. Не поспішай, не «ковтай» зміст книжки, а читай уважно, вдумливо, намагайся запам'ятати прочитане.
3. Зміст треба осмислювати. Не можна допускати механічного фіксування тексту.
4. Вчися читати швидко, не проговорюючи про себе, охоплюй поглядом цілі фрази, речення.
5. Для свідомого сприймання прочитай передмову, перегортаючи сторінки, обміркуй заголовки.
6. Коли щось незрозуміле, не поспішай гукати на допомогу інших. Спочатку спробуй самостійно розібратися. Користуйся словниками, довідниками.
7. Роби помітки, виписки, за потреби склади план (тези, конспект).
8. Найцікавіше запам'ятай. Порівнюй прочитане з уже відомими фактами, знайди йому місце в системі знань.
9. Прочитавши книжку, обміняйся думками і враженнями про неї з друзями, дай оцінку. Згадай основні образи, події, думки.
10. Порівняй власну думку про книжку з відгуками і рецензіями на неї: один розум добре, а колективний – краще.
11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.
Як конспектувати книжку, статтю
Конспект – це стислий виклад змісту статті чи книжки. Від тез конспект відрізняється тим, що поряд з основними даними тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновки.
Види конспектів
а) текстуальний: основні положення твору, докази і висновки передаються словами автора, тобто цитатами;
б) вільний – це переказ основного змісту книги (статті) своїми словами;
в) змішаний — найчастіше використовуваний вид, при якому вільний переказ змісту поєднується із цитуванням.
Правила конспектування
1. Запиши автора і назву статті чи книжки, яку конспектуєш. Виділи їх більшим шрифтом.
2. Під час конспектування статті запиши, в якому журналі, збірнику або в якій газеті її вміщено.
3. Складай конспект після того, як продумав план тексту.
4. Записуй тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.
5. Намагайся, щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуй схеми,
таблиці.
6. Для зручності користування конспектом,
Методика, пошук, досвід
підкреслюй найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.
7. Цитуй правильно і точно, зазначай сторінку, з
якої взято цитату.
8. Роби помітки, які виявляють твоє ставлення до того, що конспектуєш. Використовуй для цього свої умовні позначки, а також подані нижче:
а) знак оклику на полях — дуже добре;.
б) знак питання — здивування, незгода з автором, нерозуміння якоїсь думки.
9. Вчися конспектувати відразу начисто
Як писати реферат
1. Визначити тему.
2. Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники;
в) газетні та журнальні матеріали.
3. Ґрунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
6. Систематизувати опрацьований матеріал.
7. Остаточно продумати та уточнити план реферату.
Обов'язково включити в план актуальність теми та її значення.
8. Написати реферат.
9. У кінці реферату слід подавати список використаної літератури.
10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
– для книг слід вказати прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
– для журнальних статей зазначають прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
– для статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів, назви статей, видань, в яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.
Як читати газету
1. Читай газету кожен день. Газета допоможе тобі дізнатися про найважливіші події, що відбуваються в світі, про життя і справи твоїх ровесників, які живуть у нашій країні та за рубежем.
2. Починай читання газети з перегляду заголовків усіх статей. Це допоможе тобі вибрати потрібний важливий і цікавий для тебе матеріал.
3. Читай кожну статтю уважно, визначаючи, що головне в ній і чого вона вчить.
4. Звертай увагу на незрозумілі слова, їх пояснення знайдеш у словнику.
5. Візьми книгу про те, що особливо зацікавило тебе при читанні газети.

Електронні бібліотеки

Бібліотеки нормативних актів

Законодавство України
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi

Законопроекти
http://www.rada.gov.ua/proza.htm

Нормативні акти України
http://www.nau.kiev.ua

Нормативні акти України в бібліотечній і суміжних галузях
http://www.nbuv.gov.ua/law/

Наукові бібліотеки

Бібліотека (Інститут філософії РАН)
http://ru.philosophy.kiev.ua/library/library.html

Бібліотека конструктора
http://www.kulichki.com/libcad/

Комп'ютерні технології в бібліотеці
http://www.nbuv.gov.ua/libdoc/

Електронний фонд наукових публікацій
http://www.nbuv.gov.ua/eb/ep.html

Енциклопедія Britannica Online
http://www.eb.com

Наука й техніка (науково-популярні публікації)
http://www.n-t.org

Наукова електронна бібліотека eLіBRARY.RU
http://elibrary.ru

Російські документи: комп'ютерна бібліотека
http://www.rusdoc.ru

Хронос (добірка історичних матеріалів)
http://www.hronos.km.ru

Електронна екологічна бібліотека
http://www.ecoline.ru/books/

CIT Forum (тексти з комп'ютерних технологій)
http://www.citforum.ru

InfoCiti (тексти з комп'ютерних технологій)
http://www.infocity.kiev.ua

Міжнародна федерація бібліотечних асоціацій і організацій (International Federation of Library Associtations and Institutions)

БІОЛОГІЯ

http://www.college.ru/ - освiтнiй портал "Открытый колледж"

http://mail.menr.gov.ua/publ/redbook/redbook.php - Червона книга України

http://acbc-ketty.narod.ru/- Все про котiв

http://www.pets.kiev.ua/ - Iнформресурс про тварин

http://nature-home.ru/ - Энциклопедия домашних растений. Астрология и энергетика растений. Бонсаи, составление букетов, розарий, зимние сады, интерьер

http;//www.floranimal.ru "Floranimal" - Про тварин i рослини. Iлюстрованi статтi про рiзнi види тварин i рослин. Розважальнi новини зi свiту тварин. Тести та iгри. Фотогалерея

http://anatomyonline.ru/ - Анатомический словарь

Биология. Лауреаты Нобелевской премии по медицине

http://histomed.kiev.ua/?cat=46 - Національний музей медицини України

http://anatomiya-atlas.ru/ - Атлас анатомии человека. Анатомия в картинках

http://filin.vn.ua/ - Иллюстрированная энциклопедия животных

http://www.lepestok.kharkov.ua - Лучший сайт цветоводов-любителей "Лепесток"

http://www.moyashkola.com/?denied=true - Моя школа

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

http://svit.ukrinform.com.ua/index.shtml - Всесвітня історія

http://historic.ru/ - 7 чудес света. Мифология. Древние цивилизации

http://www.istmira.com/ - Всемирная история и история России

http://www.biblios.ru/voyna-1812-main - Війна 1812 року

http://vtitan.ru/velikie_zagadki_istorii.html - Титаны Возрождения. Великие загадки истории

http://www.biografguru.ru/by/car/?q=9&psn=167 -ЖЗЛ :: Биографии царей

http://www.biografguru.ru/by/ucheniy/?q=9&psn=155 - ЖЗЛ :: Биографии ученых

http://www.biografguru.ru/by/politiki/?q=9&psn=105 - ЖЗЛ :: Биографии политиков

http://www.moyashkola.com/?denied=true - Моя школа

Географія

http://svit.ukrinform.com.ua/index.shtml - Краіни світу

http://vokrugsveta.com/index.php - Електронна версія журналу "Вокруг света"

http://geoman.ru/ - Географiчна енциклопедiя

http://geo-tur.narod.ru - Сайт, присвячений географiї

http://www.2uk.ru - Все про Великобританiю

http://www.australiafoto.com/ -Австралiя - Фотографiї

http://americainfo.ncstu.ru / - Все про США

http://nation.geoman.ru/ - Країни свiту.

http://www.biografguru.ru/by/putechestvennik/?q=9&psn=135 - ЖЗЛ :: Биографии путешественников

http://www.moyashkola.com/?denied=true - Моя школа

Етика

http://www.etiket.ru/ - Этикет от А до Я.

http://www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=5683 - Этика

Енциклопедії. Словники. Довідники

Енціклопедії

Мегаэнциклопедия Кирилла и Мефодия
http://www.megabook.ru/ Мегаенциклопедія містить відомості з усіх галузей науки, техніки, літератури та мистецтва; всю найважливішу історичну, соціально-економічну, географічну інформацію по всіх країнах світу.

Большая советская энциклопедия http://bse.sci-lib.com

А знаешь ли ты…? - Матеріали Всесвітнього Банку для учнів, що стосуються глобальних проблем людства.

Вікіпедія: Вільна енциклопедія

Википедия

http://encyclopedia.dljatebja.ru/ - Детская энциклопедия

Словники

http://language.br.com.ua - Український тлумачний словник

http://www.rozum.org.ua/index.php?a=index&d=18 - Словник іншомовних слів

Довідники

http://rozum.org.ua/index.php?a=index&d=20 - Довідник "100 видатних українців"

http://www.biografguru.ru - Великие люди: жизнеописания и биографии

НАРОДОЗНАВСТВО

http://abetka.ukrlife.org/symb_soro4ka.htm - Весела Абетка. Казки. Усмішки. Приказки. Скоромовки. Лічилки. Ігри

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

http://www.allwomens.ru/6112-azbuka-zdorovogo-obraza-zhizni-dlya-detej.html - Азбука здорового образа жизни для детей

http://www.chl.kiev.ua/default.aspx?id=5666 - Основи здоров'я

ПРОФЕСІЇ ТА ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

ВИЩА ОСВІТА:УНІВЕРСИТЕТИ, АКАДЕМІЇ, ІНСТИТУТИ

ВИЩА ОСІТА: КОЛЕДЖИ, ТЕХНІКУМИ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ВИЩІ ПРОФЕСІЙНІ УЧИЛИЩА

ПРОФІЛЬНА ОСВІТА: ЛІЦЕЇ, НАВЧАЛЬНІ ЦЕНТРИ

СПОРТ

http://www.biografguru.ru/by/sportsmen/?q=9&psn=148 - ЖЗЛ :: Биографии спортсменов

http://svit.ukrinform.ua/sport.php - Спорт у світі

http://solnet.ee/sol/022/f_000.html - Солнышко: развлекательно-пазнавательный журнал. Физкульт-ура! : дружим со спортом

УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА

http://www.ukrlib.com.ua/ - Бібліотека української літератури

http://www.utoronto.ca/elul/Main-Ukr.html - Електронна бібліотека української літератури

http://poetyka.uazone.net/ - Бібліотека української поезії

http://www.nbuv.gov.ua/eb/ukr.html - Українська класика, рукописи, стародруки.

http://www.moyashkola.com/?denied=true - Моя школа

ФІЗИКА

http://www.college.ru/ - освiтнiй портал "Открытый колледж". Має декiлька роздiлiв за природничими галузями знання: Астрономiя, Бiологiя, Математика, Фiзика, Хiмiя.

http://www.space.hobby.ru /- Iсторiя радянської космонавтики

http://www.biografguru.ru/by/fizik/?q=9&psn=156 - ЖЗЛ ::Биографии физиков

Пробні тести з математики, фізики - www.mathworlds.net

http://www.moyashkola.com/?denied=true - Моя школа

ФІЛОСОФІЯ. ЛЮДИНА І СВІТ

http://www.biografguru.ru/by/filosof/?q=9&psn=159 - ЖЗЛ :: Биографии философов

ХІМІЯ

http://learning.college.ru/Trial/OpenExpressTestByDiscipline/8 - Экспресс-тест по химии

http://www.moyashkola.com/?denied=true - Моя школа

http://hemi.wallst.ru/ - Освітній сайт з хімії для школярів

http://n-t.ru/nl/hm/ - Нобелевские лауреаты. Премия по химии

www.college.ru/chemistry/ - Навчльні матеріали з хімії для абітурієнтів, школярів, учителів.

ХАРКІВЩИНОЗНАВСТВО

www.mgallery.kharkov.ua/anons.php - Харківська муніципальна художня галерея

http://planetarium-kharkov.org/ - Харківський планетарій

http://rus.nuernbergerhaus.kharkov.ua/ - Дом Нюрнберга в Харкове

http://roerich.scana.com.ua/ - Харьковский культурній центр имени Н.К. Рериха

http://tvoj.kharkov.ua/help/Museums/ - Музеи Харькова

http://tvoj.kharkov.ua/help/Theatre/ - Театры Харькова

Знаменні та пам'ятні дати Харківщини

http://www.star-bridge.org/ - Международный Фестифаль Фантастики "Звездный мост"

ХОББІ ТА ДОЗВІЛЛЯ

http://detkam.e-papa.ru/podelki/ - Поделки своїми руками

http://moikompas.ru/categories/hobbi_i_uvlecheniya - каталог хобби

http://www.solnet.ee/school/08.html - Детский портал “Солнышко”. Труд

http://igrushka.kz/ - Ежемесячный журнал для детей и родителей - "ИГРУШКА своими руками". 1000 забавных игрушек своими руками".

http://acbc-ketty.narod.ru/ - Все про котiв

http://www.pets.kiev.ua/ - Iнформресурс про тварин

http://cook.dp.ua/ - Збiрка кулiнарних рецептiв

http://shpuntik.kulichki.net/ - Коллекция полезных советов и маленьких хитростей для домашних мастеров

http://www.amik.ru/ - Международный союз КВН

http://www.osinka.ru/ Журнал "Осинка" - профессионально о моде и шитье. Незаменимый помощник для всех, кто интересуется модой и увлекается шитьем!

http://vkids.km.ru/ - Лучший детский сетевой ресурс, лауреат Национальной Интернет премии Интел 2001 года в номинации "Сайт для детей и юношества". Содержит большой объем справочной информации для культурного развития, творчества, отдыха

ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА

http://www.museum.ru/ - Музеи России

www.canvas.com.ua/ - Репродукції картин відомих художників

http://www.bibliotekar.ru/100hudozh - Сто великих художников

www.mgallery.kharkov.ua/anons.php - Харківська муніципальна художня галерея

Харківський художній музей

www.idea.in.ua/ - Галерея скульптури

http://kobzar.info/memories/museums/nac_museum/ - Національний музей Тараса Шевченка

http://kobzar.info/kobzar/works/pictures/ - Картини Т. Г. Шевченка

http://www.library.by/special/composers/index.htm - Велики композитори

http://www.biografguru.ru/by/hudozhnik/?q=9&psn=166 - ЖЗЛ :: Биографии художников

http://www.refine.org.ua/pageid - образотворче мистецтво у Середньовічній Європі;

http://referats/net.ua/ua/vsew/ - образотворче мистецтво Давнього

http://www.redart.kharkiv.het - Світова карта мистецтва.

Інше

Кiлькiсть переглядiв: 799